گره تبلیغ

یکی از دغدغه های اصلی مردم و مبلغین در عرصه اطلاع رسانی دینی،مقوله ((خروجی های دین)) است که بهینه سازی این مبحث،گره گشای برخی از مشکلاتی است که هم اکنون گریبان گیر جامعه ماست.اینکه فاصله گرفتن فرهنگ از فرهنگ دینی را به پای خود دین بنگاریم حرف بسیار گزافی است که ظاهرا قائلی هم ندارد.از دیدگاه نگارنده ارائه نرم افزارهای دینی که منطبق با سخت افزارهای همان دین است،ناهمگونی قابل توجهی با نیازهای متقاضیان دارد.قبل از عنوان شاهراه مطلب اجازه میخواهم جریان را از نگاهی دیگر به تماشا بنشینیم.

در عرضه دین به دین داران توسط دین مداران چهار عنوان بسیار مهم وجود دارد؛

۱.دین دار(متقاضی)(که شامل دین مداران هم می شود)

2.دین(هسته)

3.دین مدار(عرضه کننده)

4.عرضه(پوسته)

شرط عملکرد گزاره های دینی،فعال بودن تمامی این چهار مورد است.یعنی در قدم اول باید تقاضای محصولات دینی وجود داشته باشد تا با داشتن دینی با غنای بالا،دین مدار بتواند آن را با سنجیدن نیاز متقاضی عرضه کند.

عرضه یا همان خروجی دین سه جهت می تواند داشته باشد؛نگرشی(دیدگاه نسبت به گزاره ای خاص)-راهبردی(ارائه روش کلی)-راهکاری(ارائه روشی دقیق).

دین مدار باید گامی بلند در شناخت نیاز دین دار داشته باشد و بداند که خلا او در کدام یک از سه گزینه ذکر شده است.

 

شاید مثالی ملموس بتواند نگارنده را در راستای ابلاغ کامل منظور خود،یاری نماید.

شاید کمتر کسی باشد که مسئله گرانی و فشار آن را در بدنه زندگی خود احساس نکند.از این میان اندک فردی پیدا می شود که گرانی را با پدیده انقلاب جمع کند.کثیری از مردم نظر به این دارند که((پس انقلاب را برای چه به وجود آوردیم؟؟؟))

توجه به این مسئله که مردم ما هنوز با اهداف انقلاب آشنا نیستند یا آشنا نشدند،می تواند گویای این مطلب باشد که بدنه جامعه بویژه جوانان در بعد نگرش به انقلاب اختلال دارند.

ایجاد نگرش واقعی نسبت به انقلاب و حکومت می تواند حلال بسیاری از نابهنجاری ها بوده و نیز توانای خنثی سازی برخی از معادلات ناشیانه از قبیل؛خرسندی از دولت با معیار قرار دادن قیمت گوجه فرنگی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد